main manu
 
 
 

איך לתכנן תאורה בבית?

 

תאורה היא נושא מרכזי בעיצוב ותכנון הבית. תאורה נכונה משדרגת ומשביחה באופן משמעותי את האנרגיה בחלל ואת המראה של הבית.

 

תכנון התאורה מתחיל ממש משלב קבלת ההיתר, ואם מדובר בשיפוץ אז הוא חלק בלתי נפרד מסט תכניות עבודה כאשר תכנון התאורה מתבצע לאחר ביצוע תכנית העמדת הריהוט.
תכנון תאורה מתחיל מגיבוש קונספט תאורה, מיקום הגופים תוך חשיבה עמוקה, הבנת הצרכים, התאמה פונקציונלית ויצירת סצנות שונות בהתאם לחלל, לפונקציה ולתחושה שרוצים לייצר.

 

האור משפיע עלינו בכמה מישורים - משפיע על מצב רוחנו, על התפקוד שלנו וכמובן על האסתטיקה והנראות כפריט עיצובי לכל דבר. תאורה נכונה תחמיא לחלל ותשדרג אותו. נוכל ליצר דגש על אזורים מסוימים, ליצר אווירה דרמטית, רומנטית או תאורה פונקציונלית עם אור שוטף. תאורה גרועה לעומת זאת, מדכאת, משטיחה, מעוותת את הצבעוניות ופוגעת בתכנון ובאידיאל ליצור חלל נעים, יפה ומזמין.
כאשר ניגשים לתכנן תאורה צריך להתייחס למספר דברים: עוצמת האור ופיזורו, גוון האור, איכות האור ומיקומו . התאורה חייבת להיות מותאמת ספציפית לכל חלל ולהרגלי החיים והדרישות של הלקוח. נפרק חלל חלל, נבחן אילו וכמה תרחישי תאורה נרצה לייצר ואם מדובר בחלל פתוח שמכיל כמה פונקציות שונות אז חשוב לשמור על שפה אחידה, הרמוניה וכמובן סוג גוף התאורה שישקף ויתאים לסגנון העיצובי של הבית.

 

יש אינספור סוגים של גופי תאורה – צמודי תקרה, תלויי תקרה, שקועים, פסי לד, פסי צבירה, צילינדרים וכו' ולכל משפחה כזו אינספור דוגמאות, צבעים, חומרים ועיצובים שנוכל להתאים לסגנון של הבית ולטעמכם האישי.
טיפ קטן ממני אליכם, תכננו כמה מקורות אור בחלל עם שליטה נפרדת לכל סוג או מקבץ של גופים כך תוכלו לשלוט על כמות האור שתרצו והאווירה שתתקבל.

 

מקווה שהצלחתי להסביר על קצה המזלג את חשיבות התאורה בתכנון הבית, ואת שאר העבודה תנו לי לעשות.

 

מוזמנים ליצור איתי קשר,
ליליאן בן שוהם אדריכלית.

 

תכנון תאורה בבית

עיצוב פנים דירת פנטהאוז - הרצליה S

עיצוב עם תאורה בבית

(תמונה מתוך פרויקט "אדריכלות ועיצוב פנים וילה - רמת השרון G"

 

עיצוב תאורה בבית בצורה נכונה

(תמונה מתוך פרויקט "אדריכלות ועיצוב פנים וילה - רמת השרון M"

 

 

לתאום פגישה ופרטים נוספים:

 

 

אדריכלית ליליאן בן שוהם - משרד אדריכלות ועיצוב פנים


סוקולוב 87, רמת השרון 47238  |  טל: 073-7597179 |
נייד: 052-2333288 |  דוא"ל: lilian@benshoam.com
ו
ואטסאפ: 052-2333288

מפת אתר |   הצהרת נגישות 

 

ליליאן בן שוהם מעצבת פנים ואדריכלית facebook  ליליאן בן שוהם אדריכלית פנים ב instagram  whtsapp  ליליאן בן שוהם משרד אדריכלים ב youtube  משרד אדריכלית ועיצוב פנים ב pinterest

 

 

סלוגן דיזיין - פיתוח מערכות